Livet på en pinne.

Förvaring.

Kategori: Inredning

Pratade med Jossan K innan.. I veckan kommer hon hem!!! Vi kan inte vara gladare jag och Tuva.. Och äntligen får vi träffa Efe igen!

Sen pratade jag med Jossan I.. henne måste vi träffa med! Snart! Saknar mina vänner! Men det vet ni ju.

Hur som haver så ska jag och Jossan K göra våran traditionella tripp till Ikea som vi alltid gör när hon är hemma i sverige.. denna gången med våra bebisar! Kan bli en prövning. Eller så blir det toppen! :)

Så nu sitter jag och planerar och funderar på vad jag behöver.. förvaring tänker jag. i massor. Jag har fått dille på förvaring.
Måste få nån sorts ordning på allt mitt pyssel.. för just nu ligger det i lite olika lådor.. en del framme, en del under sängen i gästrummet.. ja ni hör ju! Jag behöver nya fina lådor!

Hallen börjar snart ta form.. tapeten har anlänt, (måste bara hitta någon frivillig som vill tapetsera..mönsterpassning..) proppskåpsskåpet (ja, precis så kallar vi det!) är färdigt, sittbänken är under arbete.. (Morfar Bertil är allt bra han!) och nu vill jag bara införskaffa lite konsoller och ett hyllplan(kanske) och nån liten söt krok till Tuvisen på Indiska.. Men det kanske får dröja lite.. Men nån form av förvaringsmöjligheter måste vi ha i hallen känner ja..


JO! Klänningarna från Bubbleroom... SKIT! Jag tror ju tydligen att bara för att bebisen är ute ur magen och alla kilona sen inskrivningen är puts väck, (bortse från 1 ynka kilo).. Jag har ju inte blivit mindre! Jäkla skit! Tydligen så har jag inte bara fått större höfter, röv.. upptill har växt med.. så nu är jag en storlek större.. :(
vad hände med att kilona ska trilla av?! Jag tror inte det kommer hända.. Hur mycket jag än går och går.. pinar mig uppför alla hemska backar.. jag får helt enkelt köpa en helkroppsstrumpa! det är det enda att göra.
Eller bara acceptera hur jag ser ut och köpa kläder i XXL och dra ett skärp runt midjan. Kan bli snyggt.
Och nu känner jag att orden bara trillar ur munnen utan att jag kan hejda dom! jösses.

Dags att slänga sig i soffan med anteckningsblocket i högsta hugg och komma på lite mer vi behöver..

Eller sova. Som bebis.
Natti natti!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: