Livet på en pinne.

Den långa färden...

Kategori: Allmänt

Idag har jag fått för mig att jag ska gå till min bror. I Timmele.. Jag har nog inte insett att det är en bit dit.. 8 km. Det är väl ingenting tänker ni, men det är raksträcka och jag går ensam, så jag kan tänka mig att jag kommer bli rätt uttråkad.. Har som tur är bra musik i poddan!

Jag kan t.o.m tänka mig att springa en sväng, så länge det inte är en människa i närheten. Tänk om det kommer en älg?! Ja, det får jag ta då.

Har laddat med en rejäl tallrik med frukt, lite c-vitamin och två koppar kaffe. Det borde ju räcka!

I eftermiddag ska jag träffa Victoria. Ska bli himla kul! Längesen vi sågs. Min "gamla bästis". Haha!

Våren närmar sig med stormsteg nu.. Fattas bara att det kommer snö snart igen.. Då är det fel på världen! Då får vi börja värna om miljön lite extra mycket.. sortera era sopor bättre så kanske vi får årstiderna i rätt ordning.


Jag skriver mera sen om jag överlever min långa promenix!

Hejsvejs!


UPDATE!

Jag sprang! SPRANG, (jogga) .. och det var nästan inte jobbigt! :)
Fast främsta anledningen var nog att jag kände en droppe.. eller svett.. och ville bara hinna fram till bror innan det började spöregna!
Det här kommer jag leva på länge! Anna Staaf har sprungit.
Och bra musik hade jag i lurarna tack vare min vän Dj Slim. Jag såg nog t.o.m proffsig ut.. haha! not.
Sedan gick jag även och funderade mycket på vad jag skulle göra om det hoppade fram en älg eller en missbrukare där mitt ute i ingenstans.. vad gör man då?! Mitt enda vapen skulle vara en telefon och en ipod.. det lär inte skada någon..tips på nåt tills nästa gång?

Hann med en fika med Victoria på torgstallet.. jättemysigt! och en tur på stan med Lindah.. och däremellan har jag kollat på Bigbrother på datorn..
Helt HYSTERISKT kul och titta på när dom blir helt galet rädda.. (skräckvecka i huset) .. Jag skrattar så jag håller på att kissa i brallan.. Dom flyger ju flera meter. Haha!
  


Slängde ihop en pasta/köttfärsgratäng innan.. den ska ätas i helgen.
Och nu är det dags för bingen..jobb tidigt imorrn!

Sov gott allihopa!

kram kram hej hej!

Kommentarer

  • Jessica säger:

    Jag går 7km flera gånger i veckan! :P

    2011-03-31 | 20:56:56
  • Anna säger:

    Vad duktig du är! Det ska jag också göra.. nångång.. Idag nöjer jag mig med att jag var så duktig och sprang! :)

    2011-03-31 | 21:34:42
  • Anna säger:

    Vad duktig du är! Det ska jag också göra.. nångång.. Idag nöjer jag mig med att jag var så duktig och sprang! :)

    2011-03-31 | 21:34:48
  • Jessica säger:

    Jag började springa innan jul o nu springer jag en halv mil utan några problemas, grym känsla! Du får förresten kolla på ditt schema när du är ledig nån helg!

    2011-03-31 | 22:51:26
  • Anna säger:

    Åh! Precis så vill jag känna.. Jag vill nästan känna mig tvungen att springa.. :)

    Jag ska kika i mitt schema.. kram

    2011-04-01 | 05:06:30

Kommentera inlägget här: