Livet på en pinne.

Promenadpremiär

Kategori: Allmänt

Idag har vi varit ute och gått med vagnen. Kändes knasigt men ändå så självklart!

Vädret kunde inte bli bättre! Konditionen dock.. Men så härligt att kunna traska på i rask takt utan att få stanna för att det ligger ett huvud och trycker mellan benen!
Sen har jag ju visserligen ont i magen och därifrån hon kom ut. Det ska jag inte sticka under stolen med!

Förlossningen gick för övrigt väldigt snabbt. Ont från natten till lördagen ( vilket jag trodde va "riktiga" värkar) ( inte i närheten) åkte in två timmar lördag kväll/natt.. "falskt alarm" ..åkte hem. Hann vara hemma ca 3 timmar, ingen sömn, per, stackarn fick bara lyssna på mig som gastade om hur ont ja hade och vips! Där gick vattnet! Tjoho!
Efter en plågsam resa till Borås igen..( och vi båda trodde ett tag att ja skulle föda på vägen) så var vi framme ca 05.10..
Efter lite väntan på att ett förlossningsrum skulle bli färdigt så började krystvärkarna 06.00 och 06.30 slank hon ut!
Våran älskade trollunge!

Som numera har fått ett namn.

Tuva.

Kommentarer

  • Maja säger:

    Vilket fint namn ni valt!!:)

    2012-04-05 | 08:36:01
    Bloggadress: http://twolittlemiracles.blogspot.com
  • Marie L säger:

    Så roligt att se er igår och som sagt tycker jag Tuva är ett väldigt fint namn! =)Hoppas ni får en härlig påsk! kramar

    2012-04-05 | 21:17:17
  • Chrille säger:

    Fint namn!

    Per! två händer på styret!!! Ta på dig vantar om det är kallt ;)

    2012-04-06 | 10:21:28

Kommentera inlägget här: