Livet på en pinne.

Fotbollssöndag.

Kategori: Allmänt

Nyss hemkommen från ett trevligt 30-årsparty! Inga bilder togs dock från min telefon. Det bjöds på delikat smörgåstårta och marängsvisch(?) till dessert! Hur gott som helst! Nu sitter jag här i min ensamhet. Som vanligt känns det som, trots att jag gärna håller mig borta när jag är ensam. Det är tyvärr en av de värsta sakerna jag vet.. att vara ensam. Sen är jag proffs på att ge folk dåligt samvete. Fast egentligen vet jag inte ens om alla har ett samvete...Kan faktiskt inte förstå varför man väljer att bråka ytterligare lite till och sen skylla allt på den andra. Visst, ofta är det jag som överreagerar och startar många bråk/tjaffs... men inte alltid. Men så är jag gravid med. Och det skyller jag på den här gången. Har man ont och är trött och har sin uppfattning om vissa saker, då ska ingen annan komma och ändra på den för att den andra tycker på ett annat sätt! Jag har jätteont i min rygg idag. Och det lär väl inte bli bättre. Men jag försöker stå ut. Jag försöker låtsas som att jag sover som en prinsessa emellanåt.. Att jag tycker det är skitkul att gå upp på nätterna och kissa flera gånger! Men jag gnäller inte högt om det. Inte om allt iaf. Förutom nu. För att jag är irriterad på massa annat. Festen va trevlig iaf. Jag höll mig vaken till nu. Är toktrött. Men någon sömn lär det inte bli. Tyvärr. Så därför har jag bestämt att imorrn ska jag bara va. Inte göra nånting särskilt. Ta mig en promenad om jag vill. Ligga i soffan och kolla nån dålig serie om jag vill. Äta min semla som jag inte åt idag. Om jag vill. Och absolut inte kolla på fotboll. För att jag INTE vill. Tänk gott folk, en endaste söndag utan fotboll och sport.. och jag lovar er att jag kommer bli mer sportintresserad. Jag tror faktiskt det. På måndag går jag in i v.35. Knasigt. Det är inte långt kvar. Nervöst. Spännande. Börjar bli stressad. Kommer jag orka jobba?! Kommer jag hinna skruva ihop sängen innan den anländer?! Kommer jag komma ihåg blöjor?! Ja allt sånt där.. Helt oväsentliga saker att fixa med nu egentligen. Det löser ju sig liksom. På ett eller annat sätt. Måste nog titta på nåt avsnitt av nåt på datorn.. så jag inte vet vad jag heter till slut. Som vanligt. En Anna.Helt bort i en annan värld. Helt ensam. Godnatt!

Kommentarer

  • Linda säger:

    "Våga inte bråka med en gravid kvinna" Ett uttryck som fötts av en anledning. Nu i slutskedet ska du passas upp och bara va. Ta hand om dig och magen och unna dig vila och semlor :) massa kramar Linda

    2012-02-12 | 13:49:52
  • Anna säger:

    Tack Linda. Har börjat inse att jag får vara självisk nu och tänka på mig själv utan att få jättedåligt samvete. :)

    Hoppas allt är fint med dig!

    2012-02-12 | 14:06:32
  • Linda säger:

    Ja, ett tips är att passa på att sätta dig själv i första hand för snart kommer det finnas en liten person i ditt liv som alltid kommer vara prio 1 :)

    2012-02-12 | 20:40:33
  • Ida säger:

    Anna du är en otrolig människa som är otroligt omtyckt. Ring eller messa om du inte vill sitta ensam.

    Plus TA INGEN SKIT!!!

    2012-02-26 | 15:27:11

Kommentera inlägget här: