Livet på en pinne.

Dopet.

Kategori: Allmänt

Så fick Tuva äntligen sitt namn. Tuva Lisa Linnea. Det är våran tjej det!
Allt gick toppen! Hon var duktig och "hängde" hos sina faddrar och kikade runt bland folket i stugan.
Faddrar var min ena syster och Pers syster.
 
Dopet hölls som jag skrivit innan i Vegby. Hembygdstugorna. Tråkigt nog var vädret inte på våran sida, regnet vräkte ner.. men vad gjorde det?! Vi gjorde det mysigt inne i Liljastugan.. därefter gick vi in i en annan stuga och fikade gott och öppnade presenter.. Tuva tackar så hemskt mycket för allt fint hon fick!
Smycken från Thomas Sabo, Böcker, Kläder, Pengar, Fjällräven Ryggsäck, Tavla, och lite annat smått och gott!
 
Bilder från dopet.. och den fina dopklänningen (som jag bara tjatar om) .. (kanske inte här?! Jag vet inte..)
 
Vad har hänt mer efter dopet? Farmor var på besök i några dagar.. hon försökte lära mig virka.. notera FÖRSÖKTE... korkad som jag tror jag är.. så lärde jag mig inte.. Kvittar hur många gånger jag kollar på youtube.. så fattar jag inte.. hur svårt kan det vara att virka en liten mormorsruta?!?! Bara jag lär mig tills vi åker till Gotland så jag kan sitta och pula med det när det finns en liten ledig stund!
 
Vi var i Borås en torsdag.. Jag, Tuva och min syster... Då fick Tuva massa fint.. från bl.a. Åhléns och Kappahl.. en söt liten mössa som jag inte riktigt vet hur den ska va.. antingen är hon söt, men då får hon inte se.. eller så får hon se men istället se ut som att hon är med i "Macken".. välj själva!
 
 
Slängde ihop en napphållare idag! Jag blev fantastiskt nöjd! Inte nåt svårt alls! Så nu vill jag sy mer, men måste ha mer "knipps" (Mitt egna ord) för "O-ringar" har jag några.. och sen vill jag mer än nånsin ha ett riktigt fint pysselrum! Med ett VITT skrivbord.. Då skulle allt bli så himla mycket bättre...! (PER, jag vet att du läser... :))
 
Vi har även hunnit träffa Lindah, Teuta, Pernilla och lilla Bosse.. Ute i Näsboholm. Och träffat mammorna från föräldrargruppen.. Picknick nere vid sjön.. Så vi har haft det fantastiskt bra nu! Och nu har dessutom Per semester så nu jäklar ska vi njuta ännu mer! Utflykter och bara läsa böcker och mysa med Tuva massa mer! Åka och fiska och lämna Tuva på land hos någon fin människa.. (Som vi känner! )
 
 
Igår var vi även på bröllopsfest! För Erica och Våge. Superkul och lyckat. Alltihop! Per höll även ett litet tal, och det kom lite jubel och jag blev riktigt stolt! Min fine man. Han är rätt kul! :)
Idag var vi på 1 årskalas.. Vädret var på topp! Olle va glad. Alla var glada.
 
Och nu har ni läst första kapitlet i min biografi! Typ.
 
 
Hur mycket av detta ville ni veta egentligen?! HOHO!
Nu dröjer det innan jag uppdaterar.. eller inte.. Who Knows!
Ha en fantastiskt trevlig kväll! Hejsvejs!
 
 
 
 
(Nåt önskemål om vad jag ska skriva om härnäst?! )
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: