Livet på en pinne.

Midsommar och dop.

Kategori: Allmänt

Full rulle var det här!
 
Midsommar ja.. perfekt väder! Varmt och fint.. regnet höll sig borta fram till kvällningen.. Så lite "svensk midsommar" med regn fick vi allt! :)
 
Vi började dagen i Vegby.. plockade blommor till stången.. därefter åkte vi vidare till Jonas och Marie för lunch och resten av dagen/kvällen med dans kring stången, kransbindning.. (Endast Tuva fick, och jag är glad att hon inte kan tycka så mycket än, för den blev ful.)
Mat i massor, andra lekar som Chrille anordnat.. Tuva höll sig vaken mestadels av kvällen.. Hon har väl insett att man missar mycket skoj om man sover! :)
 
Klockan 00 höll vi oss vakna till.. och sen åkte jag och Tuvisen hem.
 
 
Igår var en heldag i Vegby med förberedelser för dopet vi ska ha idag. Tuva ska äntligen få sitt namn. (Har hon ju haft innan med, men nu ska hon in i Svenska Kyrkan! Och nu är inte vi superkristna.. men detta är en fin ceremoni.)
 
Dopet ska hållas i hembygdsstugorna i Vegby.. Hade varit mysigast att vara ute, men vädret tillåter inte det, så vi får hålla oss inne i stugorna.. vilket kommer bli supermysigt!
 
Tårtan är nästintill klar. Ska bara garnera den lite senare. Tuvas kläder är nerpackade. Dopklänningen hänger fint hos min mor.
Den vill jag inte förstöra genom att ha hemma hos mig. :)
En klänning som min farmor köpte för 40 år sen. Nästan alla kusiner och kusinbarn har döpts i den. Så det är ju klart Tuva ska ha den hon med!
 
Min klänning jag ska ha sjunger verkligen på sin sista visa för i år. Har nu haft den både på ett bröllop, en midsommar och nu dop. Den är visserligen hemskt fin, men nu känner jag för o ha nåt annat.. Men det tar vi nästa helg.. då är det bröllopsfest! Då kör vi nåt nytt!
 
Dags o väcka min lilla familj!
 
Ha en fin dag!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: