Livet på en pinne.

Försäkringskassan

Kategori: Allmänt

Sitter i telefonkö till försäkringskassan... Antar att det är nu det börjas. Nu ska man dras med detta, vare sig det funkar eller strular.
Det är väl en del av föräldrarskapet! Haha.

Sen funderade jag på försäkringar.. Vad är bäst att ha? Är vi sent ute med det? Ge mig tips!


Idag är jag ledig. Känns konstigt att sluta jobba snart.. visserligen har jag inte jobbat särskilt hårt det sista.. känns konstigt att magen växer och att man kan få så ont eller bli så trött av att bära ett litet barn.
Jag trodde jag va stålkvinnan! Så fel jag hade. Jag kan knappt gå ut på promenader längre. Åt ett håll men sen måste jag ha skjuts om jag ska komma hem överhuvudtaget. typ.
Klen har jag blivit.
Men samtidigt är det ju värt vartenda litet smärthugg när man väl har sitt lilla kärleksbarn hos sig. Utanför kroppen. <3

Idag ska jag träffa Jossan.. Hon åker snart tillbaks och det kommer bli sjukt tråkigt! Vem ska jag då umgås med? Jo, jag har massor av vänner.. och sen är det många som också ska ha bebis i vår/sommar så jag kommer ju ha fullt upp med att traska i stan med barnvagn och kaffe latte i handen! Det kommer bli så fint så! :)

Ha en fin dag allihop!

Kommentarer

  • Maja säger:

    Hej!

    Mysigt att det närmar sig nu:) Jag hade en "vänta barn försäkring" från Trygg Hansa. Den skyddade mig och pojkarna i magen fram tills dem var 6 månader. Vi tecknade en barnförsäkring direkt när dem föddes. Detta var tur i och med att vi lades in för RS när dem var mini-små.

    Lycka till med allt:)

    2012-03-05 | 21:22:54
    Bloggadress: http://twolittlemiracles.blogspot.com
  • linda säger:

    Vi har trygg hansa till max och maja. Deras barnförsäkring har fått uteslutande "bäst i test". Vi fick anledning att utnyttja den i julas och vi blev väldigt fint bemötta. Gravidförsäkring har jag inte haft så det har jag tyvärr ingen erfarenhet av. Kram

    2012-03-05 | 21:59:04

Kommentera inlägget här: