Livet på en pinne.

2 januari 2013

Kategori: Allmänt

Nytt år, nya tag. Nya drömmar, och nya löften.
 
Jaaa... året som var blev himla fint! Vi fick den mest fantastiska lilla tjej... en glad liten trollunge som växer och gör nya härliga saker varje dag.
Kunde inte önskat mig en bättre unge! :)
 
Bloggen har hamnat i skymundan.. vad ska jag skriva om liksom?! Jag gör ju inget på dagarna.. vi leker och busar.. träffar människor lite då och då.. pysslet hinner jag inte med.. hinner bara drömma om alla saker jag vill göra.. renovering av diverse rum, eller bara lite småfix, det händer inget..jag vill så mycket men det känns ändå som att vi måste komma överens båda två.. jag kan ju tex. inte riva en hel vägg själv..? Eller joo... men bra hade det nog inte blivit. :) Men iaf, så ska vi göra om gästrum/pysselrummet till vårat sovrum och flytta det andra till det nuvarande.. och sovrummet ska äntligen bli vitt och ljust! :)
 
Hur som haver.. det har varit jul och nyår.. julen i år blev annorlunda.. i år kände vi att vi inte kunde dela på oss mer för Tuvas skull... så lunchen var hemma hos min mamma och pappa och därefter var vi med Pers familj resten av dagen/kvällen/natten.. så nästa år gör vi tvärtom.
 
Nyår spenderades med vänner. Några vi umgås med ofta och några som är mer sällan. Alla hade barn. Så lite livat men ändå väldigt städat. Kändes väldigt välbehövligt efter denna julen..
Väldigt mycket åkande hit och dit och lite störningar i sömnen.. (Tuvas) så nu är jag glad att det inte är något mer större inplanerat. :)
 
Jossan har varit hemma. Och lilla Efe. Så det har varit väldigt trevligt. Jag har inte behövt vara ensam. Det är jag ju visserligen inte annars heller med lilla skruttan.
Nu är dom på väg hem igen och nu väntar vi tills nästa gång de kommer och sedan är det våran tur att hälsa på i Turkiet.. längtar!
 
Vad har mer hänt sen sist?! Tuva tog sina första steg 12-12-12 .. 8 och 1/2 månad. Hon har inte gått jättemycket själv sen dess men bara sedan igår har hon vågat sig på det ännu mer. 5 tänder växer i hennes mun. Och gnisslar tänder som bara den!!?! 
 
Nyårslöften då... har ni några?
Jag har samma varje år.. Att bli en bättre människa! Lite bättre borde jag väl ändå bli för varje år..
och sen skulle jag väl vilja gå ner i vikt. Eller iaf bli lite fastare. Inte så sladdrig. :)
Jag hade ändå gått ner bra i vikt innan julen kom.. så nu kör vi igen!
 
Tänkte lagt in ett collage med bilder, men det tar vi senare.
 
Sååå.. vi hörs!
 
 
För övrigt.. skulle vilja göra om bloggen lite eller byta.. hjälp mig?
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: